Bez výstrah

Štatistika počtu prijatých tiesňových volaní za rok 2013 na OSTV

Už v prvých mesiacoch roka 2013 zaznamenalo Operačné stredisko tiesňového volania nárast počtu prijatých tiesňových volaní. Extrémny nárast žiadostí o pomoc prijalo v mesiaci február, kedy sa príjem volaní zvýšil o 36,41 %.   S otvorením turistických chodníkov a začiatkom turistickej sezóny, kedy zvyčajne stúpa návštevnosť  turistov vo všetkých horských oblastiach stúpol aj počet úrazov a v prvom polroku sme zaznamenali zvýšenie  o 34, 2 % oproti minulému roku. S príchodom letných prázdnin stúpajúci trend pokračoval a príjem tiesňových volaní v tomto období vzrástol oproti minulému roku o 53,5 %.  Celkovo za rok 2013 prijalo OSTV 835 žiadostí o pomoc, čo je o 34,3 % viac oproti roku 2012 a o 45,14 % viac oproti roku 2011. Množstvo úrazov a žiadostí o pomoc  bolo oznámených aj priamo na Oblastné strediská v jednotlivých horských oblastiach. Jedným z plánov  HZS v budúcnosti je docieliť príjem všetkých tiesňových volaní iba na Operačnom stredisku tiesňového volania,  kde je zabezpečený nepretržitý 24 – hodinový dispečing s tiesňovou linkou 18300.

 

                                                  Logo  HZS 18300.jpg